Eilisestä kirjoituksesta unohtui tärkeä juttu, HIKKA!Nauru Meijän vaavi on hikkaillut nyt parin viikon ajan. Tai ainakin sen aikaa mä oon tajunnut että mahassa hikataan.

Kaveri (kuka on kanssa raskaana) ja äiti on jo pitkään kysellyt että joko vauva hikkaa, mutta mä en oo tajunnut että mikä voisi olla hikkaamista. Kuitenkin pari viikkoa sitten tuli sellaisen olo että tää ei voi olla mitään muuta kun hikkaamista. Hikka tuntuu yleensä ihan alhaalla (vauva kun on pää alaspäin), mutta välillä hikka tuntuu selkeästi koko mahassa ja välillä näkyy jopa ulospäin.

Hikkaa tulee nykyään aika usein. Ei ihan päivittäin mutta monena päivänä viikossa kuitenkin. Ehkä se on vaan hyvä jos se kerta vauva keuhoja kehittää ja vahvistaa.

Kaikki liikkeet pitäisi tietysti olla ihania, mutta joskus kun hikka tuntuu ihan alhaalla ja kestää tosi kauan niin alkaa itseä vähän ärsyttämään. Ei tunnu mitenkään erityisen mukavalle. Ei se kipeää mitenkään ota, mutta häiritsevää tasaista 'töminää'. Luulen että vauvallakin menee hermot jos hikka kestää kauan, koska jos hikka on kestänyt pidempään vauva alkaa vääntelemään itseään.

Äiti on kertonyt että minä olen ollut kova hikkaamaan, ja siksi hän onkin kysellyt meijän vauvan hikkaamisen perään.

 

34+4