Aamulla pienen stressin ja kiireen jälkeen saavuttiin tasan 8.45 oman terkkarin oven taa. Onneksi täti oli ite hieman myöhässä niin sain hetken siinä istuskella ja rauhoittaa itseni. Ajattelin että jos vaikka verenpaine mitataan heti niin voi olla aika taivaissa, kun juuri olin selvinnyt kammottavasta talviautoilusta.

Neuvolan höpöttelyissä ei ollut mitään erikoista. Käytiin vähän läpi tulevaan muuttoa ja neuvolan vaihtumista, ja muuta yleistä. Tämä (nyt entiseksi jäävä) terkka on jaarittelevaa tyyppiä, puhuu minun makuuni aivan liian pitkästi ja hitaasti. Itse voisin vaihtaa aihetta jo monta kertaa kun hän vielä puhui ensimmäisestä aiheesta. Noh toivottavasti tuleva terkkari on 'tehokkaampi' puhuja.

Mutta tärkein asia oli tietenkin sydänäänet!! Viimeisenä käynnillä köllähdin vuoteelle ja kuunneltiin mahan päältä sydänäänet. Napanuoran viuh-viuh -ääni kuului koko ajan tosi vahvasti, mutta löytyipä sieltä hetken etsimisen jälkeen ne tärkeät sydänäänetkin. Vauva vain säntäsi vähän väliä karkuun ja terkan piti etsiä vauveli uudelleen, mutta minusta oli vain ihana huomata että pieni sielä osaa säntäillä. Np-ultrassa kun vauva vain nukkui eikä paljon liikahtanut vaikka kätilö paineli mahaa, niin olin jo ehtinyt tästäkin muutamat stressi ajatukset luoda. Mutta nyt oli kiva huomata että aktiivinen kaveri sielä mahassa temmeltää!! <3<3

Kun terkkari ilmoitti ka sykkeeksi 148, minun oli pakko kommentoida että netistä olen lukenut "vanhan kansan opeista" että jos vauvan syke on alle 150 se olisi poika. Että onkohan meille nyt poika tulossa...?! Tämän terkkari sitten teilasi täysin. Hänen kokemuksen mukaan vauvoilla on tässä vaiheessa aina 150 kahtapuolen sykkeet oli ne poikia tai tyttöjä. Joten jätän nyt vetämättä tästä mitään 'oikeita' johtopäätöksiä ja odotan edelleen rakenneultraa. Tämän kun kerroin omalle äitilleni, niin hän kerto että ollessaan synnytyssalissa minua maailmaan tuomassa oli kätilö sanonut että hyvin se kuulostaa teidän pojan sydän sielä sykkivän.. Noh, en minä kovin poika ole (vaikka lapsuuskuvissa kovasti siltä näytänkin).. Eli näin hyvin niitten sykkeitten perusteella hommat voi ennustaa..

Tässä muuten neuvolan kriittiset mitat, suluissa ekan neuvola kerran luvut:

paino: 66.7kg (64kg, muutos 274g/vko)

verenpaine: 113/66 (114/64)

Hb: 122 (113) ISO jee!!!

Sykkeet: 148 (--)

Eli hemoglobiini ja verenpainehan minua ennakkoon vähän huolettivat kun on niitä pyörryttämisoloja ollut, mutta ne kummatkin oli ihan kunnossa. Varsinkin hb oli tosi hyvä kun se oli ekassa neuvolassa niin pohjilla. Sen oon saanu rautatabsuilla tosi hyvin nousemaan (vaikka terkkari sanoi että rauta ei yleensä imeydy ennen rv16:sta).

Töitten jälkeen sitten juhlistin sydänääniä menemällä Lindexiin pienelle ostoskierrokselle. Sielä on kaikkea niiiiiin ihanaa. Mukaan tarttui muutama unisex vaate. Ja äskön vielä miehen kanssa iltateen kanssa saatiin  wienerit mukavan päivän kunniaksi.


16+4